WebGL総本山でscramberryを取り上げていただきました。

2024.6.26 11:10 AM

ユーザー体験を考慮した作り込みがエグい! NTT Digital のウォレットサービス scramberry のウェブサイト

scramberryのサイトがWebGL総本山にご紹介いただきました!
今回も詳しい解説ありがとうございます!文中にある、実行環境の負荷などを計測してサイトの表示を切り替えていることに気づいていただけて嬉しかったです。そしてそれに気づいてしまうdoxasさん、流石。。
今回のサイトは描画負荷とメモリのリソース負担の両面においてマシンスペックを要する構成になっているため、実行環境に応じてかなり細かく演出や表示の切り替え処理を加えていました。
PCに関してはサイトランディング時にマシンスペックを計測して、低スペックマシンと判別した環境ではメモリ面の点でWebGLの部分は画像に差し替えたり、描画負荷のかかるモーションは負荷のかからないモーションに差し替えるなどしています。また、iPhone、iPad、さらに、iPhone/iPadのFacebookアプリ内ブラウザにまで個別の負荷のかからない処理を加えています。

Scramberry website has been introduced in the WebGL SOHONZAN!
Thank you once again for the detailed explanation! I’m pleased that doxas-san noticed the adjustments I made to switch the site’s display based on the measured execution environment load, as mentioned in the text. And noticing such details, Doxas-san, you’re impressive as always.
For this site, due to the configuration requiring significant machine specifications in terms of both rendering load and memory resource burden, I implemented very detailed transitions and display adjustments according to the execution environment. Regarding PCs, I measure the machine specs when the site lands, and for environments identified as low-spec machines, I substitute the WebGL parts with images in terms of memory and switch high-load motions with low-load ones. Additionally, I have applied individual low-load processes for iPhones, iPads, and even within the Facebook app browsers on iPhone/iPad.

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